anak panah

Purple Fire Pointer

muzik

Monday 14 May 2012

Hunger Strike & Hari Nakbah



  Tanggal 15 Mei HARI NAKBAH.Tahukah anda apakah dia Hari Nakbah??Ia diperingati oleh rakyat Palestin,orang arab dan pejuang islam seluruhnya sejak 1948 sebagai memperingati hari rakyat Palestin dihalau dan dibantai beramai-ramai dari negara mereka sendiri.Disamping itu juga,pencerobohan dan rampasan tanah umat islam oleh Israel terhadap Palestin.Yaumunnakbah ini kalau diterjemahkan maknanya: Day Of The Catastrophe menggambarkan betapa dasyatnye peristiwa tersebut.
  
 Dan hari ini adalah tarikhnya,seperti ramai yg tau hari ini kita beramai-ramai menukar profil picture tanda solidariti kita terhadap banduan Palestin yg mogok lapar.Sekarang ini lebih 3ribu tahanan Palestin yg melancarkan mogok lapar ketika ini.
  
  Warna coklat dalam gambar ini adalah warna pakaian yg dikenakan oleh rejim Zionis Israel ke atas banduan berani mati di Palestin.
  
  Berikut adalah maklumat tahanan yg melakukan mogok lapar,semoga Allah memberi kekuatan kepada mereka semua...:


Bilal Thiab-77 hari
Thaer Halahleh-77 hari
Hassan Safadi-71 hari
Omar Abu Shallal-69 hari
Mohammedd Al-Taj-61 hari
Mahmoud Sarsak-55 hari
Faris Al-Natur-48 hari
Jafar Ezz Al-Din-54 hari
Abdallah Al-Barghouthi-33 hari
lebih dari 2000 banduan-28 hari


  Jangan biarkan media antarabangsa terus mengebumikan perjuangan mereka.Semua tahanan meminta hak asasi mereka sebagai tawanan perang, hak lawatan, hak pendidikan dan hak-hak lain yg diisytiharkan oleh undang-undang antarabangsa tapi dinafikan.
  
 Subhanallah kuatnya mereka...demi negara dan islam tercinta mereka sanggup berjuang habis-habisan tanpa mengira apa yg berlaku pada diri mereka sendiri...JIHAD DAN SYAHID dalam minda mereka...berbahagialah para syuhada' di syurga sana...Ameenn


  Satu komen yg sempat ana terbaca di laman facebook ..ianya amat mnyentuh hati ana...
"teringat kata-kata seorang sahabat yg baru balik dari Ghaza a few weeks ago katanya rakyat Ghaza berasa kasihan dengan kita sebab xdapat peluang macam mereka utk mati syahid mempertahankan Masjid Al-Aqsa.Malah mereka menolak tawaran utk keluar dari Ghaza semata-mata utk berjuang habis2san walau dgn apa cara sekalipun...Subhanallah...

  
  Hebatnya semangat mereka ya Allah...bagaimana tingkat kesyukuran kita sebagai rakyat yg aman di bumi Malaysia???....renung2kan sejenak..apakah kita sekuat mereka??....insyaALLAH ISLAM akan bertambah hebat bila umat islam bersatu...ALLAHUAKBAR.....!!!













PALESTIN WILL BE FREE .....INSYAALLAH....

No comments:

Post a Comment

ANTARA YANG MENARIK.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...